Hardware Direct oferuje nawet 5-letnią własną gwarancję na sprzedawane podzespoły i serwery z opcją serwisowania ich na miejscu u klienta w trybie NBD (ang. next-business-day) lub Mission-critical (czas reakcji od zgłoszenia do wizyty technika to maksymalnie 4 godziny). Nasz profesjonalny serwis serwerów, który prowadzimy na miejscu w Warszawie, w połączeniu z dużym zapleczem towarowym i wyszkolonym personelem technicznym, przez którego ręce przeszło już kilka tysięcy serwerów i którzy rozwiązali tysiące problemów związanych ze sprzętem, sprawia, że jesteśmy w stanie zaoferować najdłuższą na rynku gwarancję z realnym pokryciem w zapasach magazynowych i z gwarancją czasu reakcji.
O tym, że niezawodność sprzętu serwerowego przekłada się realnie na działalność firmy nie trzeba przekonywać nikogo, kto, na co dzień odpowiada za infrastrukturę IT w przedsiębiorstwie. Gdy coś przestaje działać jak należy zagrożone jest dalsze działanie firmy. Dlatego poziom usług serwisowych dostawcy sprzętu ma kluczowe znaczenie. Jakość obsługi, krótki czas reakcji i wysoka dostępność podzespołów sprawia, że 90% wszystkich naszych zamówień wysyłamy do stałych, wracających klientów, co stanowi dla nas największy powód do zadowolenia.
Serwis Hardware Direct rozwijał się stopniowo w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów. Lata pracy w branży i kontakty z klientami doprowadziły nas do wniosku, że największą luką na polskim rynku sprzętu serwerowego jest niedostateczna jakość usług serwisowych. Polskie oddziały zachodnich korporacji sprzedające serwery posługują się zestawem procedur naprawczych, nie znając się na sprzedawanych serwerach tak jak producent. Technik polskiego oddziału prawie nigdy nie wychodzi poza procedurę, a w przypadku skomplikowanych problemów bardzo często proponuje wymianę całego sprzętu. Sama wymiana sprzętu ma oczywiście swoje zalety, jednak wydłuża także czas przywrócenia systemu do działania. Wymieniany sprzęt musi zostać dopiero zamówiony z magazynów centralnych w Europie, USA czy Azji, a jego instalacja, ponowna konfiguracja, przywracanie kopii zapasowych wydłuża czas niedostępności usług.
Jakość serwisu gwarancyjnego jest ściśle związana z pojemnością magazynu na miejscu gdzie serwisowane są serwery. Tylko mając solidne zaplecze towarowe można udzielać gwarancji na sprzęt, która ma pokrycie w rzeczywistości. W tym względzie działamy inaczej niż pozostałe firmy brokerskie operujące zazwyczaj pojedynczymi partiami towarów. Aby je sprzedać udzielają na nie gwarancji, jednak w przypadku awarii, okazuje się często, że te gwarancje nie mają pokrycia, bo firma nie ma już danego modelu serwera w ofercie i może najwyżej zaproponować sprowadzenie potrzebnej części lub zwrot części kosztów zakupu.
W Hardware Direct, gdy sprzęt zostaje raz wprowadzony do sprzedaży, pozostaje w naszej ofercie na długo - a na pewno do momentu wygaśnięcia ostatniego kontraktu serwisowego. Wszystko po to, aby zapewnić realizację usług serwisowych na najwyższym możliwym poziomie i utrzymać naszych stałych klientów. Dzięki tej polityce oferujemy najlepszą gwarancję, nawet do 5-lat, realizowaną wysyłkowo lub na miejscu u klienta.
Na przestrzeni lat wypracowaliśmy własne procedury testowania i recertyfikacji sprzętu, które stale doskonalimy. Dzięki nim jesteśmy pewni sprzętu, który sprzedajemy. Poziom ryzyka uszkodzenia danego podzespołu szacujemy z dużą dokładnością, dzięki czemu Klient ma do wyboru wiele długości i typów gwarancji w zróżnicowanej cenie.
Sprzęt jest ponownie certyfikowany jako nowy
W 2016 roku sprzedaliśmy ponad 850 kompletnych serwerów, mając na nie w pierwszym roku użytkowania jedynie 46 zgłoszeń reklamacyjnych (5,4%).
Większość z nich dotyczyła uszkodzenia dysku - 22 zgłoszenia (2,6%)
Na dalszym miejscu były uszkodzenia zasilaczy - 9 zgłoszeń (1,0%)
pamięci RAM - 8 zgłoszeń (0,9%)
Reklamacja serwera lub płyty głównej stanowiły tylko - 3 zgłoszenia (0,4%)
Serwery recertyfikowane cieszą się rosnącą popularnością wśród naszych klientów.